Köpvillkor

Endast seriösa beställare är välkomna.

Outlöst postförskott debiteras med 300 kr!


Observera att postförskott endast ligger 2 veckor på ditt postombud!!

Minimum order 50 kr


För att handla hos www.silverboden.se måste du vara över 18 år eller ha målsmans godkännande.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.

I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, och leveransadress.

Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via mejl till silver@boden.as

Har du inte erhållit en orderbekräftelse inom 24 timmar är du varmt välkommen att höra av dig.

 

Priser

Alla priser är angivna i Svenska kronor inklusive gällande moms (25%).

Ditt kvitto bifogas tillsammans med din leverans.


Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter

i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Självklart kontaktar vi dig om du har fått fel pris på din orderbekräftelse och du har full rätt att annullera

din beställning.


Till en början har vi endast 6 st betalningssätt.

Frakten kostar 95 kr med postföskott och 75 kr med payson.



1. Postförskott.

  Du betalar på posten när du löser ut varan. Outlöst postförskott debiteras

  med 300 kr!

  Lagen om ångerrätt och öppet köp gäller inte i detta fall!

  Hanteringen av outlöst vara sköts av inkassoföretaget

  Svensk Betalningskontroll!

  Postförskott tar 2-7 arbetsdagar beroende på hur mycket vi har att göra.

 

  Bankens 

  Kontohavare 

  Förskottsbetalningen tar 2-7 arbetsdagar från att vi sett din betalning.

  Tänk på att det kan dröja 3-7 dagar innan din betalning är oss tillhanda.


2. Payson betalning. Payson kortbetalning fungerar som mellanhand för betalningar.

  Visa, Mastercard eller American express är de kreditkort som

  Payson accepterar.

  Gör säkra inköp utan att avslöja ditt kreditkortsnummer eller din ekonomiska

  information.

 

  Ni betalar alltså till Payson och när vi här på Silverboden har hämtat hem

  pengarna så skickar vi varan i ett rekommenderat kuvert.

 

 

 OUTLÖST POSTFÖRSKOTT!

  Outlöst postförskott debiteras med 300 kr! Faktura på detta belopp kommer

  att sändas till kunden efter att varan återkommit till oss.

  Lagen om ångerrätt och öppet köp gäller inte i detta fall!

  Hanteringen sköts av inkassoföretaget Svensk Betalningskontroll!


  Går ärendet vidare till Svensk betalningskontroll lägger dem på

  160 kr plus ränta.

  Vi kommer att vara stenhårda på detta då många ej löser ut postFörskott.


Byte

  Det går utmärkt att byta en vara. Vi erbjuder alltid 14     

  dagars bytesrätt.

  Det bästa är att kontakta oss först,

  så vi kan kolla om varan finns i lager. silver@boden.as

  Returfrakten betalar du och vi skickar den nya varan

  med postförskott 60 kr ( returfrakten ).

  Kunden står för transportrisken från sig. Vi ser helst att

  byten skickas med rekommenderad post då smycken  

  kommit bort i posten då man postar i kuvert

  med vanligt frimärke.


Ångerrätt. Retur. Öppet köp.

  Ångerrätt 14 dagar.

  Det innebär att du har rätt att inom 14 dagar från det att

  du erhållit varan ångra ditt köp.

  Du ska alltså meddela oss detta inom 14 dagar och själv

  bekosta returfrakten av varorna.

  Varan skall då vara i oanvänt skick och oskadat.


  Kunden står för transportrisken. Vi ser helst att returer

  skickas med rekommenderad post då smycken kommit bort

  i posten då man postar i kuvert med vanligt frimärke.


   Varan måste vara förpackad på samma sätt som du

mottog den.

   Vi kan ej återbetala för skadad vara.

  Vid retur måste du meddela oss via mail,

 silver@boden.as, dina bankdetaljer,

  bankens namn, clearing nummer samt kontonummer,

  så återför vi pengarna inom 10 dagar. (OBS Återbetalning

  gäller endast varan,

  Ej den ursprungliga fraktkostnaden eller klarna avgiften på

  29 kr.)


  OBS! Vi löser inte ut mot postförskott.


Presentkort.

Presentkort gäller i nuläget endast för betalning i butik.  
Presentkortet är giltigt 10 år från inköpsdatum.


  Det är inte möjligt att byta in presentkortet mot kontanter.

  Det är alltså inte öppet köp på presentkort. Vid retur av

  varor som är köpta med presentkort utfärdas ett tillgodo

  kvitto som gäller i 10 år.

  

  Presentkortet är en värdehandling och förlorat presentkort

  ersätts inte.

  

Reklamation. Returnera.

  Meddela oss reklamation snarast möjligt och förklara vad

  det är för fel på varan.

 silver@boden.as.

  Vi står för returfrakten om vi har godtagit reklamationen.



Lagerstatus och saldo.

  Du finner lagerstatusen på varje enskild produkt under

  bilden på varan.

  Vid eventuell leveransfördröjning meddelas du om detta.


Delleverans.

  Är en eller flera varor restnoterade på din beställning

  meddelas du i förväg och kan själv välja hur du vill gå till

  väga. Silverboden står för eventuell extra

  fraktkostnad vid delleverans.