KÖPVILLKOR

INTRODUKTION

Dessa köpvillkor gäller för dina köp på, och din användning av, webbsidan www.silverboden.se.

Villkoren utgör ett avtal mellan dig och Silverboden, Silverboden Mity Jewelry AB AB org. nr 556995-1139. I samtliga priser ingår 25% lagstadgad moms. Genom att göra köp från och använda dessa webbplatser så förbinder du dig till nedanstående villkor. 

Du bekräftar samtidigt att du läst igenom och godkänt vår Publicering & Integritetspolicy.

.

BEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot en beställning av dig kommer vi att skicka en orderbekräftelse till angiven e-postadress som bekräftelse på ditt köp. Det är därför viktigt att du skriver in rätt e-postadress när du gör en beställning. Vi rekommenderar att du sparar bekräftelsen för att underlätta eventuell framtida kontakt med vår kundtjänst. Bekräftelsen utgör också ditt kvitto på att du  lagt en order och därmed har en betalningsförbindelse uppstått

.

FRAKT & LEVERANS

LEVERANSTID

Vi behandlar beställningen så fort som möjligt efter lagd order. Beroende på leveransalternativ kan det ta olika lång tid att erhålla beställningen. Våra normala leveranstider är 1-4
dagar. OBS! Beställningar lagda på helger
skickas tidigast på måndagen efter.

Vi skickar med rekommenderad
post. Vi kan ej garantera exakt leveranstid eftersom eventuella förseningar hos speditörer är en faktor vi ej kan påverka. (läs mer under Force Majeure).

SAMFRAKT AV ORDRAR

Vi behandlar och levererar en stor mängd beställningar. Samtliga beställningar behandlas separat utifrån ordernummer och kan därför ej skickas tillsammans.

KÖP

För att handla hos Silverboden på kredit ska du ha fyllt 18 år.

FÖRSÄNDELSE & ANSVAR

Om beställda varorna mot förmodan ej kommer fram, kontakta oss på email info@silverboden.se, där vi ska försöka hjälpa dig att söka försändelsen. Oberservera här att leveransvalet Postnord A-post inte är spårbart. 

Reklamation av skadat emballage, felaktig vara eller utebliven leverans måste anmälas till oss inom 7 dagar efter att varorna mottagits. 

Det är alltid kundens ansvar att adress och användardata är uppdaterad och korrekt. Var noggrann med att både För- och Efternamn, Adress med Gata samt Lgh-/Husnummer stämmer överens med vad som står angivet på Er brevlåda/-inkast. Vi ansvarar ej för leveranser där uppgifterna visar sig vara felaktiga. Vid händelse av detta kan vi komma att  kontakta dig för eventuell ersättning gällande ytterligare fraktkostnad.

.

GARANTI

Om varan på något sätt är skadad
eller felaktig ska du omedelbart kontakta oss och påtala felet. När du handlar hos oss får du alltid 3 månaders
garanti när det gäller tillverknings- och materialfel.

Vid normal användning skall smycket hålla och gör det av någon anledning inte det måste du höra av dig omgående så vi får åtgärda det.

För att garantin skall gälla krävs bevis om när varan inköpts.

Skulle smycket vara felaktigt, skadat på något sätt, låset inte fungerar eller om kedjan är för lång eller för kort ber vi dig att omgående kontakta oss. Om du upptäcker att varorna är transportskadade när du mottar dem skall du omedelbart anmäla detta till Postnord eller utlämningsstället.

Vi tillförsäkrar kunden att produkten håller lämplig standard för användbarhet, pålitlighet, och hållbarhet.

.

Garantin täcker inte:

Defekter och skador på grund av förlust, stöld, brand, vatten eller en naturkatastrof.

Fel eller skador som orsakats av felaktig användning, slarv (slag, bucklor, krosskador, slitskator, repor etc.) eller olyckor.

Fel eller skador som orsakats av oberättigad reparation eller modifiering av en tredje part, utan medgivande av oss.

Estetiska förändringar, defekter och skador på grund av normalt slitage och åldrande (t. ex. mindre repor, missfärgning av materialet, repor på ytan etc.)

Om du har frågor angående garanti kan du alltid kontakta vår kundsupport på info@silverboden.se.

.

OUPPHÄMTADE FÖRSÄNDELSER

Om beställning skett till ombud är du ansvarig för att hämta ut paketet hos angivet ombud.

När försändelsen når angivet utlämningsställe skickas en avisering via sms, app, alternativt post. Om Ni ej hämtar ut försändelsen innan angett sista datum blir Ni debiterade för omkostnader gällande returfrakt till oss och administrativa kostnader som detta medför.

Debiteringen för ej uthämtad försändelse är 95 kr. Beloppet dras från återbetalning på ordern. 

.

BYTEN & RETURER

ÖPPET KÖP

Silverboden har 14 dagar Öppet köp. Observera att öppet köp ej gäller för produkter med tydlig personlig prägel som graverade produkter eller beställningsvaror. 

 Full återbetalning gäller under förutsättning att produkten är oanvänd och i nyskick. Vid fall då produkten är använd eller om produkten har hanterats i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, håller vi rätten att besluta om värdeminskningsavdrag för produkten. 

Om du valt Klarna eller annan extern part som betalmetod är det ditt ansvar att informera dem i samband med att du gör en retur. Vi ansvarar ej för eventuella påminnelseavgifter kopplade till externa betalparter.

.

HUR EN RETUR ELLER ETT BYTE GÅR TILL

RETUR

Vänligen använd returformuläret nedan när du returnerar varan/varorna. Undantag: Om varuvärdet överstiger 2 000 kr, maila oss för andra returanvisningar, annars gäller ingen försäkring för din retur. 

Notera att retur eller byte inte gäller för graverade produkter eller Beställningsvaror.

Klicka här för att komma till returformuläret.

Packa produkterna varsamt och returnera de i en försändelse som håller för postgången. Returetiketten finns längst ned på formuläret. Notera - glöm inte skriva ditt beställningsnummer i anvisad ruta på returetiketten samt din avsändaradress på returens baksida.

BYTE

Om du vill byta din vara, kontakta vår kundsupport först, info@silverboden.se

UTNYTTJANDE AV ÖPPET KÖP

Om det finns rimliga motiv att misstänka att en kund missbrukar möjligheten till Öppet köp på ett icke hållbart sätt, har vi rätt att avbryta pågående beställningar och/eller pausa kunden från framtida köp. Observera att detta endast gäller fall där beteendet är systematiskt och kan därmed inte tillämpas på slumpmässiga eller enskilda fall. Exempel på dessa fall är återförsäljning av beställda produkter, ohållbart och överdrivet köpbeteende eller misstanke om bedrägeri.

REKLAMATION

För att starta ett reklamationsärende vänligen kontakta vår kundsupport på info@silverboden.se för vidare instruktioner.

RETURKOSTNAD

Vid retur står kunden själv för fraktkostnad.

RETURBEKRÄFTELSE

Du kommer få en returbekräftelse via mail så fort vi behandlat din retur. Vår behandlingstid är normalt 2-5 arbetsdagar efter att vi fått tillbaka försändelsen. I högsäsong kan förseningar förekomma. 

ÅTERBETALNING AV RETURNERADE VAROR

Beroende på betalmetod hanteras återbetalning olika, men så fort returen behandlats kommer återbetalning att ske om du redan betalat för varorna. 

Om du använt Klarna som betalmetod behöver du kontakta Klarna och förlänga datumet/frysa fakturan för att inte riskera påminnelseavgift. Vi ansvarar inte för eventuella påminnelseavgifter.

Om du betalat med Kort/Bank eller Paypal så kommer du få en återbetalning på returbeloppet så fort din retur är behandlad.

Har du fler frågor eller funderingar kring din retur är du välkommen att kontakta oss på info@silverboden.se.

COOKIES

Silverboden använder cookies för att förbättra utseendet på vår hemsida, utbudet av produkter samt förbättra vår service till Er. Denna information används för att mäta trafik, köpflöde samt vad Ni som kund ser i vår butik. Om Ni ej önskar tillåta att sidor sparar cookies kan Ni ändra detta i Er browser under inställningar. Läs mer i vår Integritetspolicy här.

FÖRBEHÅLL

Silverboden förbehåller sig rätten att utan vidare motivering häva en beställning. Vi reserverar oss för måttavvikelser på samtliga produkter med upp till 10%. (Om det står "bredd ca: 10 mm" är alltså felmarginalen på 1 mm) Vi reserverar oss för eventuella bild- och skrivfel på sidan, såsom fel i beskrivning, teknisk specifikation, priser samt prisjusteringar. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp vid ett visande av felaktigt pris.

FORCE MAJEURE

Silverboden skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

KUNDTJÄNST

Mail: info@silverboden.se